karas

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Karolina - 26 oktober 2014 12:40

Dancing in the mirror and singing in the shower! La da de la da d... men håll käften då!
Jag fattar verkligen inte hur Becky G:s hit "Singing In The Shower" kunde nå topplistorna.
Kan nån säga mig vad som är så himla speciellt med den låten för jag kan inte komma på några anledningar alls. Melodin är kass, texten är kass och förlåt, men hon själv är... kass.
Det där gapet mellan tänderna hon har är inte direkt något fint heller. Visst, visst, visst. Tycker ni tvärtom som mig så tyck det.
Hon är ju ganska känd och har pengar, så varför inte investera i någon osynlig tandställning?
"Men hon kanske tycker om det, Karolina, bläh, blähh. *Snyft* "
Eller spenderar hon alla sina pengar i duschtvålar och schampo?

Okej. Inte alla kanske tycker att det är fint.
Har ni märkt att här i Sverige måste man vara rädd om sina åsikter på något sätt? Oftast när jag är med personer och jag får höra vad de tycker avslutar de alltid sina meningar med "tycker jag".
Varför gör man ens det? Det är ju bara onödigt. Om det kommer från en person fattar man väl själv att det är ens egen åsikt. Vi bor ju i en demokrati, så varför ska vi vara rädda om våra egna åsikter?

Okej, tillbaks till syftet med det här inlägget då.
Jag, och kanske andra har märkt att det är tusentals white girls som försöker invadera musikbranschen med sina kassa hits. Jag har en bild för mig i huvudet hur de står bakom satans port med djävulsminer och svärd i sina händer och försöker göra allt för att komma in i Billboards topplistor.
Och de lyckas. Fattar ni? De flesta lyckas. Deras låtar är så j*vla dåliga så det bara tar sönder min näsa.
Men varför lyckas de? Ja, ingen vet. Man måste nog ha konstig text sen är det bara fritt fram. Och deras låtar är inte heller speciella?
Jag själv lyssnar inte på sånt skit tyvärr. Okej, Katy Perry och Iggy Azalea är ett undantag. De gör ju bra musik och deras syfte är ju självklar. Men förutom de två undantagen vill jag inte under några omständigheter ha white girls skrika i mina öron.

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards