karas

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Måndag 3e november

Av Karolina - 3 november 2014 15:00

Pistagenötter... ge mig inte dem. Såfort nån i min familj köper de blir de genast mina och jag kan inte sluta käka dem. En efter en går de in i munnen fastän jag inte vill det. 

Är man så beroende kan man ju gå efter mottot ''The sky is the limit'' så är det bara att slänga in hela pistagepåsen i käften och svälja den på en gång.


Förutom pistageberoendet har jag haft ytvecklingssamtal idag. Och det som är det bästa med det är att vår skola har en utvecklingssamtalsdag en hel dag. Så efter att mentorns snackat skit om en framför föräldern är det bara att gå hem. Yay, en extra höstlovsdag! Fattar ni vad glad jag är?

Så, efter alllt snick snack påminde min mamma mig att vi hade tandläkartid då jag skulle få min tandställning (tantställning? haha) men tydligen var dte nästa måndag. Så jag får vänta en till vecka tills jag får den. Det är inte ens säkert till 100% om jag ens kommer få den eftersom mina tänder är riktiga Tyranosaurus tänder. Nej då, men typ. Okej, längst fram har vi de två framtänderna (eller kanintänderna som jag kallar de för) och sen om vi går åt varsitt håll, alltså åt höger och vänster hittar vi samma tänder  fast hälften så små. Om vi går en gång till åt höger och åt vänster möter vi huggtänderna (?) eller vad de nu kallas för. Det är de jag har problem med. Alltså inte snea, men de får inte plats i ''tandraden'' så de sitter över ''tandraden''. 

Okej, det här var värsta förskoleklass-beskrivningen, men jag är tyvärr ingen legitimerad tandläkare. Men jag hoppas ni förstår vad jag vill mena om ni vill veta.


Hoppas vi håller tummarna att jag kommer få tandställning nästa måndag annars får tandläkaren ta bort 4 permanenta tänder vilket kommer göra ataaaaans ont! :(


             




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards