karas

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Desenios häftiga tavlor och posters

Av Karolina - 7 november 2014 22:37

Ja nattugglan är i fart igen. Min inspiration är tydligen som bäst vid 23-tiden.

Men det blir ju ett inlägg. Till er :)


Jag har nämligen hittat en sajt (you don't say) med ''inriktning'' på just tavlor och poster, alltså väggdekorering. HÄR hittar ni sajten. 

Det är nämligen så att jag har fått smak för tavlor som är enkla, men har en betydelse som genst kan fatta vad den står för. Låtsas att ni har en kass Vincent van Gogh eller vad han nu än hette framför era ögon. Ni kan påstå att den är fin och väldigt mycket tid har gått åt att måla den tavlan, men ni kan däremot inte begripa vad målaren försöker visa.

Är det där ett par blommor eller ett par snubbar med blå huvuden som är helt packade? Är det där en blå flod med gröna och blåa korsande vågor eller en krokodil som inte vet om han hör hemma?

 

Ja, jag kan väl gissa att ni har haft nån gång de här tankarna när ni studerat en tavla målad av de där gubbarna. Men när man kommer till de moderna tavlorna vet man ju direkt vad tavlorna försöker föreställa. Nuförtiden blir ju ungefär 90% av tavlorna tryckta av datorer och andra apparater som gör tydliga linjer, konturer och ja.. mer kan jag inte komma på inom bild och form. Mamma, hoppas du inte läser det här nu hehe...

Så sammanfattat när man trycker bilder genom apparater blir det ju mer tydligare för ögat. Jag menar, ingen målare som helst kan rita av någonting så som det vore utskrivet från en dator. 

Därför är desenio ett bra val för dig som tänker ungefär som mig. 

Jag är mest förtjust i deras tavlor som är ljudabsorbenter. Hur coolt är inte det? Är man musiker och bor i en lägenhet kan man ju köpa ljudabsorbenter och spika de på en hel vägg liksom ;) Färgglatt och fint.

Dessutom är ju deras tryck på ljudabsorbenterna så fina och så är tavlorna tydliga med vad de vill att de ska föreställa, inte så att man behöver stå framför den, med en hand under hakan och tänka tills hjärnan rinner ut ur näsan. Ljudabsorberande tavlor är tavlor som är ljuddämpande.

 

Är ni också intresserade av ljudabsorbenter kan ni klicka HÄR.

Om ni int eär så sugna på ljudabsorbenter kan desenio erbjuda dig mer. Du kan välja mellan tavlor, canvastavlor, posters och prints. Alla är såå himla fina!


Jag känner mig som en turk mitt på Istanbuls bazar nu. 

Aa, du kan välja mella tavlor, canvastavlor och.. och.. äej. Du får allt på köpet om du köper de här 15 posrlinskopparna och min fina åsna.

Yalla, skynda, passa på att fynda!

 

Akustiktavlor som dämpar ljudLjudabsorberande tavla i grönt med naturmotiv



 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards