karas

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Karolina - 25 november 2014 14:03

Jag satt och lekte och prövade nya frisyrer på mitt hår. En konstig hästsvans, den där slarviga knuten som jag aldrig lyckas att göra slarvig utan den blir slät, små flätor, ja, allt vad man kan tänka sig. Sen blev det bara nåt till slut. Nåt som verkligen blev gulligt och snyggt tycker jag, nämligen en liten hästsvans mitt uppe på skallen :) 

Det påminner mig om sent 80-tal även fast jag inte ens var planerad att födas då haha ;).

Det slog mig direkt i huvudet att jag skulle gå ut med det där, jag som börjat våga ha på mig vilken sorts stil som helst utan att jag har något komplex över det eller vad andra kommer säga, men icke. Det här har typ gått för långt haha. Jag får ha det på stranden istället. 


Och påtal om att jag vågar ha på mig nästan vad som helst är ju p.g.a mitt självförtroende som har ökat i raketfart. Jag vågade ju inte så mycket förut, men nu har jag fantasi som bara växer och håller på att exploderas i mitt huvud. Jag vågade ha på mig en headscarf som typ inte alls matchade min tröja som var i neongul spets längst upp på axlarna och grå från bröstet till midjan. Och Gud vad mycket skit jag fick ta emot haha.

''Din tröja matchar inte'', ''Varför har du på dig den här huvudbonaden?'' and so on fick jag höra resten av dagen. Bara för att jag inte hade nån matchande röd topp eller vadfan de ville att jag skulle ha.

Men tog jag åt mig det? Näe. Inte ett enda minsta lilla skit. Tillslut är det ju de som är fegisar som inte vågar ha kläder som inte matchar. Kläder handlar om att experimentera och go crazy, samma sak med smink och allt annat inom mode. Tycker det var rätt kul att få hat för jag vågade. Och jag tänker ha på mig samma outfit inom ett par veckor haha!


           

Av Karolina - 25 november 2014 09:11

Godmorgon på er från sjuklasarettet här hemma!
Haha. Jag är typ förkyld och varit det i redan 5 dagar och orkar inte ens gå upp från min säng. Inte för att jag är sängliggandes eller nåt liknande (hehe) men när jag är sjuk blir min lathet 100% starkare. Jag har missat ett prov och ett annat mini-prov i skolan och ett till prov som kommer ske om ungefär 6 timmar? Så ingen sovmorgon blir det garanterat för mig på 2 eller 3 måndagar. Jag är iaf lycklig att jag inte är i skolan och plågas så som alla andra blir nu. Hahaha... fu**ers.
Och inte nog med det har jag värsta niagrafallet i.... ja. Ni fattar väl.

Jag skrev ett inlägg tidigare den här måndagen att jag skulle få tandställning (jag föredrar att kalla det för käftställning hehe) och äntligen fick jag det! :D Jag fick den för 2 veckor sen.
Alltså ni kan inte fatta smärtan i munnen man har i en vecka. Man kan inte tugga på nåt, man kan inte ens röra eller känna på sina tänder innan det svider till och gör ont. Så hur åt jag då?
Ja inte fan la jag all mat jag åt i en mixer och drack den på en gång. Jag tuggade med mina 4 tänder längst bak (2 uppe och 2 nere) som inte hade räls över sig. Det gick hyffsat bra, men ändå fick jag svälja stora bitar, annars kunde jag inte få mat i mig.
Men smärtan är över nu för tillfället. Det kan alltid vara så att jag plötsligt får ont i en tand vilket är helt normalt. Sen kommer det ju också göra ont när tandläkaren kommer spänna till tandställningen varannan månad, men det får man bara vänja sig med. Jag har ju iaf fått en aning hur satans ont det gör haha. Men då kommer man välja mellan olika färgade gummisnoddar :) Gissa vad jag kommer välja..
REGNBÅGSFÄRGAD tandställning. Jag kommer köra all in. And I don't give a fu** what other are going to say 'bout it. Don't go with the flow. Bro.

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards