karas

Alla inlägg under januari 2015

Av Karolina - 30 januari 2015 22:24

Nejnejnejnej!
Faan, jag börjar få ont i halsen! Och när jag får ont i halsen känns det som om jag ska gå under. Jag har lätta värkar i mitten av min panna (ni vet, förkylnings-huvudvärken) som är så jävla jobbig så det bara icke går att beskriva. Sen blir jag också trött och hängig. Känns som om jag ska dö nästa dag. Det här är jag när jag blir sjuk;
Jag börjar få ont i valsen och tänker "äsch, jag bara inbillar mig" och ändå om jag tänker så, så stoppar jag in flera halstabletter den dagen, jag käkar dem en efter en. Sen gurglar jag halsen med skitkonstiga gurgelmedel så som väteperoxiden som min mormor tipsade om. Visst, den funkar när man inbillar sig att man har ont i halsen men i själva verket är det nån muskel som vill jävlas med en liksom, ja då tänker man att det funkar. Men när man verkligen har halsont, ja då funkar inget skit. Inte ens om man stoppar upp en kossa i sin käft som man håller ute på balkongen. (??)

Men frågan är; varför blir jag sjuk? Jag lovar att jag verkligen är jättenoga med min handhygien, tvättar de alltid efter toalettbesök, jag biter inte på naglarna. Är det för att andra är sjuka? För jag försvarar mig på alla sätt och vis när nån nyser/hostar eller så håller jag mig på ett visst avstånd från de sjuka i min omgivning.

Av Karolina - 26 januari 2015 07:53

God morgon på er!

Fan vad god den här frukosten kommer vara! Jag har nämligen bestämt mig igår att från och med idag så kommer jag sluta att äta bara flingor med mjölk. Det ska vara mer varierat och mer utav allting. Så därför handlade jag lite grejer hos en mataffär till min frukost.
Sammanfattat vill jag äta en god frukost som innehåller mer. Knäckemacka, mjukost, te, musli med mjölk och så jordgubbarna i där.
Har faktiskt alltid velat prova det här och nu har min dröm gått i uppfyllelse haha!
Men vi hörs senare då.
Nu jävlar ska vi äta god frukost asså!

Av Karolina - 25 januari 2015 00:18

Hejsan alla bajsungar! Nää skoja bara.. Så taskig kan jag ju inte vara.

Sorry för att jag uppdaterar så sent, men jag ville bara informera er lite om hur det kommer vara på min blogg från och med idag.
Som ni har märkt så har jag ju inte bloggat på ett tag och det beror inte ett dugg på personliga skäl, utan mer sagt ren lathet. Asså jag ville blogga medans jag inte satt framför datan. Det var liksom då min hjärna började brainstorma med massvis av ideér vad jag ska skriva om på min blogg. Men när jag väl sitter framför datan, ja då är det helt tomt. Jag kan ju stå framför skärmen i flera minuter med en tom inläggssida där jag skriver mina inlägg. Ja, jag bara stirrar på den som om det var den finaste grejen jag nånsin skådat.
Känns som om jag ska åka till närmaste demenssjukan nu när jag skrev förra meningen haha.
Jag har inte alls glömt om bloggen, det har nog inte ens gått nån dag utan att jag inte tänkt på den och hur jag ska starta om den på nytt ska ni veta. Men i det hela fattar jag inte varför jag inte bloggar.
Jag menar, hur svårt kan det va att sluta med det man gör för ett tag och bara sätta sig framför datan och ba blogga. Hur svårt?
Aja, det var nog det jag ville säga för idag. Så jag ska börja blogga, no worries. :)

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards