karas

Alla inlägg under februari 2015

Av Karolina - 28 februari 2015 20:12

En kvinna frågade på Twitter för ett par dagar sedan vilken färg man ser på hennes klänning. Guld och vit eller svart och blå? Det har blivit en väldigt het snackis inom media de här senaste dagarna för alla ser ju olika färger och alla står för sin åsikt. Jag ser att den är ju självklart guld och vit, men jag säger inte alls att det är det rätta svaret. Själv säger kvinnan att hon ser självklart att färgen är svart och blå. 

Buzzfeed som var först med att skriva om det här hade en omröstning och då visade sig att det var 72% som tyckte att färgen på klänningen var guld och vit medan 28% procent säger att den är svart och blå. Jag frågade min mamma vad hon såg och hon sa att hon nämligen ser att klänningen är svart och blå med en blandning av grått. Det här är helt sjukt alltså! Dock verkar det som att klänningen är faktiskt svart och blå - enligt hemsidan som säljer klänningen. Men fortfarande, ingen vet ju vem som har rätt. 


Sen beror det här på flera andra faktorer. Om man kollar på bilden ser man att kontrasten på klänningens färger inte är klara och lite suddiga. Hade bilden blivit tagen i ett ljusare rum hade nog majoriteten av människor inte tyckt olika antar jag. Man kan ju se att klänningen står i en skugga. 

Sen kan man också tänka på att det finns människor som är färgblinda. Vissa människors ögon är känsliga mot ljusa färger och andra är känsliga mot mörka färger och då ser man ju olika färger. Vi uppfattar färg på olika sätt, så färgblindhet är en av de självklaraste svaren till den här debatten.

Men vad ser ni? Är klänningen guld och vit eller är den verkligen svart och blå?

 

                                 Klänningen ALLA snackar om.

Av Karolina - 24 februari 2015 00:52

Jag vet att det är vääääldigt tidigt att tänka på sånt här när man är fjorton. Men jag vill att en sak ska vara säker för alla. Jag vill inte ha barn. Ok? Fattar ni vilket press det är på oss tjejer när alla säger att kvinnans mening är att föda och att växa upp ett barn. Så är det inte, jag får råflipp för i helvetet! Varför ska man ens ha ett jävla fucking barn? Varför?
Män tänker ju bara "aa men det är bara att ha sex, njuta av att man gör det, sen är det bruden som får ta hand om resten". "Jag har det jävligt lätt". För i helvetet, stryp dem!!!
Kan nån säga till mig vem vill ha ett foster i sin mage i 9 månader? Och på tal om nåt som växer i ens mage.... usch.
Vem vill förstöra sin kropp för ett barn och lida av all smärta under en förlossning?
Vem vill gå upp i vikt femton kilo extra av egen vilja?
Vem vill ha mjölk som rinner ur brösten? Och plus att det är nån jävel som biter på den?
Mamma vill att jag ska ha barn, mormor vill att jag ska ha barn (när jag blir äldre alltså), hela min familj vill det. Men varför? För att förstöra sig själv? Javisst tänker jag gifta mig och leva mitt gladaste liv i en lyxvilla på Ibiza, men att barn kommer i bilden får mig bara att skita på mig haha.
Jag sitter brdvid min lilla tik Buffy och troligen är hon gravid. Hon parade sig alltså med vår andra hund. Men ville hon det? Nej. Hon skrek och tjutade när det var dags. Men hanen ville det. Han ville göra det, just to seduce himself and that's it. Buffy lider. Har det jävligt svårt. Istället för att leka och springa runt har hon ett foster i sin mage. Tycker så himla synd om henne.
Jag är inte självisk utan jag tänker på mig hur jag ska må mitt bästa. Och är det här mitt val, så är det bara.

Av Karolina - 23 februari 2015 00:16

OMG! Jag vet inte vad som har slagit till mig nu vid midnatt...
Det började med att jag hörde min bror lyssna på en låt som lät så där: "She was just my type, five feet five, brown hair, green eyes. The body shape so right..." resten kommer jag inte ihåg. Beatet var ju så jäkla bra på introt och texten föll jag direkt för. Texten beskrev ju ganska bra hur jag såg ut; alltså brunt hår och gröna ögon haha.
Därefter googlade jag den texten för att se vem som sjöng. Dimello feat. French Montana - Lose Control. Sen blev jag så nyfiken att jag ville kolla på videon till låten. Men det blev aldrig av. Lat var jag.
Idag, tog jag mig i kragen och tittade på videon och jääääääädrar vad han är snygg! Helt perfekt.
Googlade lite mer på honom och jag vettefan om jag dog eller inte.

Av Karolina - 19 februari 2015 16:43

Nämen herrejösses, tänk att det redan är torsdag idag! Vill inte lämna min prao-plats, det har varit sååå himla kul! För er som kommer ha prao nån gång i framtiden - ni kommer verkligen inte ångra det. Var inte alls nervösa så som jag var när jag klev in i butiken i måndags. Varför ska man ens vara nervös? Är det någon slags ritual varje gång man provar nåt nytt? Var inte det! Ni kommer undra varför ni ens var det haha.
En sak som jag tänkt på de här fyra dagarna på Ur & Penn är kundernas beteende. Vill de ha hjälp så vill de ha det här och nu liksom. Annars blir de jävligt förbannade. Jag fattar att det är svårt att vänta, men tålamod får man väl ha? Om de väntar för länge och nån som jobbar i butiken är upptagna med en annan kund går de genast ut genom dörren, arga och förbannade. Det är ju precis så det är när man som tioåring spelade nåt café eller restaurang spel. Väntar kunden för mycket eller får de det de inte vill ha vänder de baken och går.

Av Karolina - 18 februari 2015 09:07

Godmorgon!
Jag gjorde en video igår när jag var på Ur & Penn (PRAO) i deras källare, alltså dit jag går och äter. Okej, det är inte direkt någon "källare", utan typ en källare som är skitstor, alltså som är för hela Vällingby City. Om ni förstår... :P
Däremot filmade jag den ked min mammas iPad för den är mycket lättare att bära med sig, och videon redigerade jag på iMovie på samma platta. Saken är den att jag inte kan skicka den genom mail för den är för lång (5 min) och bloggplatsens app går inte att ladda ner på hennes iPad och anledningen till det vet jag inte. Så därför måste jag fundera på hur jag ska överföra den. Kanske kommer på en lösning inom hundra år. Haha.

Av Karolina - 17 februari 2015 22:24

Så himla desperat man blivit. Ta en bild med mikron på jobbet. Last level of lonliness liksom ;P

Av Karolina - 16 februari 2015 17:37

Jag går ju i 8:an och det är i den årskursen man har PRAO. Och det är den här veckan vi har det.
Så idag hade jag min första PRAO- dag hos Ur & Penn och det var jättekul faktiskt. Att verkligen veta hur arbetslivet känns är väldigt lärorikt. Och svårt är det ju. Så jag började 10 och slutade 16, men jag fick sluta lite tidigare.
I början av dagen fick jag ett schema där det stod hur allting skulle vara placerat på borden och vilka saker som ska stå med på dem. Det som är så intressant med det är att man faktiskt får se hur allting är "bakom kullisserna", det har jag alltid velat veta. De får ju in nya schemor typ varje vecka och t.o.m flera om ägaren inte är nöjd med det.
Lunchen var ju trevlig, jag åt ju i sällskap av mig själv. Haha. Det är ett stort förråd bakom dörren, nu menar jag väldigt stort, det är liksom en källare. Så jag tog med mig min matlåda och gick efter den vägbeskrivningen som min handledare sa jag skulle gå. Så jag gick in i deras matrum och fick bekanta mig med en mikrovågsugn. Jag hade ingen jävla aning hur man skulle sätta på den. Jag kunde inte hitta den röda lampan. Jag vred och vände på mikron, men ingen knapp fanns. Desperat som jag var, sprang jag upp som en alien tillbaka till min handledare och frågade hur man skulle sätta på den. Jag vågade inte ens fråga det, hon skulle ju tro att jag var helt dum. Men jag gjorde det, 'cause I needed foooood! Så jag sprang tillbaka till källaren och provade en gång till. Ingen knapp upphittad. Sen kollade jag på väggen. Där stod det en timer-släckare. Jag ville ba slå mig i huvudet med en jävla gaffel. Hur dum?
Den här veckan är ju en PRAO-vecka så alla inlägg kommer handla om det fyra dagar framöver. Alla de här inläggen kommer jag sedan slå ihop till en enda kategori som både ni och jag kommer kunna gå in på om ni är nyfikna ;)

Av Karolina - 15 februari 2015 13:14

Kolla på bilden!!! OMG, så jävla glad man blir! Tänk att det kommer vara plusgrader nästa vecka! På hur länge har vi inte haft det? Typ 2-3 månader? 9 grader är ju liksom rekord för februarimånad antar jag, det är inte så varmt men för att vara februari är det ju det.
Åhhhh, kan inte fatta att det blir varmt snart, vilken glädjekick man får!

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards