karas

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Karolina - 4 mars 2015 18:44

Idag fick jag reda på något som man skulle ha vetat sen barndomen. Nämligen att björnar kan springa. Det låter väldigt korkat, men det är sanningen. 

På vår engelska lektion har vi fått som uppgift att skapa vårt egna utopi (idealsamhälle) eller dystopi (negativ framtidsvision) samhälle. Killen som jag sitter bredvid på våra engelska lektioner sa att han skulle välja dystopi. Och med tanke på dystopi sa han att Putin var hans förebild. Sen påpekade han till mig att Putin ägde en björn som han även red på. Först trodde jag inte det var sant, men sen googlade han på det (vi använder ibland datorer på våra lektioner) och det visade sig vara sant. Såg lite konstigt ut för det är första gången jag ser nån rida på en björn liksom... Men sen blev det lite coolt och därefter roligt.

Jag kunde inte låta bli att skratta sen vet jag inte hur jag kläckte ur mig det, men jag frågade rakt ut även fast jag brast i skratt;

Jag: -Men björnar kan väl inte springa?

Han: -Skojar du med mig? Kan du säga det igen?

Jag: (nu dog jag i skratt) -Björnar springer väl inte?

Sen började han säga det till våra grannar som satt runtom i närheten av oss. Jag vet inte om jag avled av skratt efter detta.

Efter den här händelsen började alla fråga mig ifall björnar kunde springa. Jag svarade ju ja för att, ja, nu visste jag ju svaret haha. Direkt började de säga emot, att björnar inte kan springa och då visste jag fan inte vad jag skulle tro. Gör de det eller inte? Med tanke på att de är feta kan de väl inte springa så bra. Det var min argument.

När jag kom hem googlade jag genast på det och det visade sig vara sant. 

Den 4:e mars 2015 lärde jag mig att björnar kunde springa.

                                           

 

 


Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards