karas

Alla inlägg den 16 april 2015

Av Karolina - 16 april 2015 17:12

Vilket härligt väder det är ute! Jag älskar våren, inte för att det börjar ploppa upp blommor ur jorden, utan för att man har så många varma månader att se framemot. Ungefär fem månader, kanske sex.
Jag har därför satt lite mål för mig själv som jag måste uppnå, och det handlar som sagt om min kropp. Jag väger kanske 45 kg, men jag vet att jag kommer gå upp i vikt såsmoningom om jag inte slutar med det jag gör nu. Jag har tydligen skaffat en väldigt stark vänskap mellan mig och maten, speciellt pasta och sötsaker. Båda är ju onyttiga att äta om man äter dem ofta och det har tyvärr blivit min vana. Så från och med idag tills 16:e maj har jag satt ett mål att uppnå, och det går väl ganska bra. Jag ska inte äta mat med överdrivna kolhydrater, såsom potatis och pasta, vitt bröd och sötsaker.
För att du ska kunna uppnå ett mål måste du inte ta ut alla matvaror som du helst inte vill/ska äta ur din kostcirkel på en gång. Ta. Ut en matvara i taget med 2-3 veckors paus. Detta är för att din kropp måste vänja sig vid att den förhoppningsvis inte kommer få den typen av matvara på ett tag. Tar du ut all mat som du inte vill äta kommer det hända en ren kalabalik i kroppen, för att visst finns det vitaminer i all mat hur onyttigt det än må vara. Och slipper kroppen få i sig den näringen och vitaminerna finns det risk att du blir sjuk. Så jag har alltså inte börjat med det här idag, utan för ungefär fyra veckor sedan

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards