karas

Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Skolavslutning 2015

Av Karolina - 9 juni 2015 18:45

Den här skolavslutningen var den mest känslosammaste av alla. Den var fylld av tårar, glädje, ilska och sorg. Hälften av alla tjejer i vår klass grät för att idag var det den sista dagen som 8B existerade. Det är nämligen så att varje nytt skolår blandas eleverna till andra klasser, så vi kommer alltså inte ha samma klasskamrater så som det här skolåret. Ett få antal kommer säkert finnas kvar, de som man kan umgås med och samtidigt få lugn och ro för det "akademiska lärandet".
Klart att jag också kände en jävligt stor sorg. Det här var den bästa klasslistan jag varit med i. Och så kommer det säkert inte får bli nästa år. Jag är iaf jätte jättetacksam för allt jag varit med att uppleva med den här klassen, och allt det kommer jag ha kvar i mitt minne. Men hur mycket jag än försökte kunde jag inte få igång mina tårar att rinna. Jag som har skapat vänner, "bordgrupper" på lunchen så som IQ-bordet, pojkvänsbordet och look-alike-bordet bl.a., min största crush som har existerat i mer än ett år, och allt annat.
Jaja, man får väl flyta med tiden som man säger och bara acceptera framtiden, för så dåligt kan det ju inte vara.
Klasslistorna kommer publiceras redan på torsdag och det gör mig lite orolig. Förut publicerades de dagen innan första skoldagen vilket var bättre för då fick man ju slippa oroa sig och glömma det över sommarlovet men nu, nu jävlar. Jag kommer inte kunna sova 2 nätter i rad ju. Däremot fick personalen alltid klagomål från vårdnadshavare för att de inte kände sig nöjda med klasslistorna och tvingade lärarna att få sitt barn att byta klass, ifall någon annan från den parallella klassen ville byta med den andre. De vill alltså "let it soak in" för oss så de slipper klagomål.
Nedanför kan ni se vad jag hade på mig. Klänningen är från utomlands och skorna från eBay.

 
 
Ingen bild

juliieezz

9 juni 2015 19:38

hej!
du är en sjukt söt tjej men en fin och intressant blogg. du har dessutom bra inlägg och inte tråkiga att läsa. ha det bra och kolla gärna in min blogg!
kramar juliieezz

Karolina

9 juni 2015 20:58

Åh, vad gullig du är! Tack så mycket. Jag kollar gärna in din blogg.

Kram, Karolina

 
Michelise

Michelise

8 juli 2015 18:35

Gud va fin du va! Eller ja du är väl alltid fin men alltså you get it..
Okej jag fattar inte hur jag lyckas göra en kommentar akward men kolla gärna in våran blogg
xx Michelise

http://www.michelise.bloggplatsen.se

Karolina

8 juli 2015 20:36

Åh vad gulliga ni är! Tack! Kan gärna kolla in er blogg.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards