karas

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Karolina - 5 juli 2015 19:33

Nyss efter maten satt jag och mormor och diskuterade vid matbordet om naturens krafter (vi brukar alltid ha diskussioner om allt vilket är väldigt intressant att höra eftersom mormor är ju såpass ålderstigen och det brukar ju sägas att ju äldre man är desto mer kunskap har man samlat på sig). Och idag pratade vi om väldens historia. Mormor har en stor världskarta på en vägg i köket och alltid nör jag kollar på den poppar det upp en fråga om världshistorior, varför ett land ligger just på det där specifika stället som den ligger på, vilka länder har större chans att bli drabbade av tsunamin, osv. Det boostar också min geografikunskap ;)

Fast ibland blir svaren lite nja-iga som t.ex att hon säger att kontinenterna har delats upp (från Pangea alltså) pga att människor bråkade för mycket och inte kunde bli sams med varandra så Gud tog tag i det och delade upp länderna. Och det är ju... ja, ni förstår ju själva haha. (Här i Moldavien är människor väldigt troende (kristna), de svär ju fan på Gud när man köper ett paket hallon från dem på en utemarknad liksom.
Jaja, och så kom vi till den där mysteriska frågan om universum vilket smälter ens hjärna totalt och väcker så himla många frågor. Hur djup är universum? Är den verkligen oändlig eller slutar den någonstans efter alla de miljoner mil den har? Och finns det något bakom universum, alltså utanför den? Typ en annan värld? Och den mest jobbigaste frågan; vad är ingenting?
Åhhh, det där är så mysteriskt så att jag vet inte vart jag ska ta vägen, haha. Nån därute, nån måste ju veta svaren på dessa frågor. Eller kommer det här vara ett mysterium för alltid?
Och för alltid, hur långt kommer det vara?

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards