karas

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Karolina - 7 juli 2015 21:02

När jag sminkade mig med min mascara igår kändes den väkdigt seg och ganska torr. Och det var verkligen inte på tiden! Alltså det som inte fick hända hände. Jag är ju utomlands nu och jag vet ju fan inte vart man köper en ny. Om jag ändå skulle ta reda på vart de finns här skulle jag tveka väldigt mycket på att köpa en för jag litar inte på okända mascaror. Jag menar, fransarna kan ju trilla av eller nåt sånt haha.
Så jag gjorde ett försök och det ser ut som att jag hade tur. Och varför inte dela med mig av ett tips med er? ;)
Det enda du behöver är din mascaratub och olivolja.
Du börjar med att ta av mascaraborsten och häll 3 droppar olivolja i mascaratuben. Sätt tillbaka borsten och skaka på tuben. Nu kan du prova med att sminka dig med mascaran och se hur resultatet blir. Blir den inte så bra kan du droppa 2-3 droppar till och skaka på tuben. Prova igen och se hur resultatet blir.
Jag fick också droppa lite fler droppar den andra gången och då funkade det utmärkt. Om du la till de extradropparna kan man känna att det blir lite glidigt inuti tuben, men det löser du genom att dra in och ut mascaraborsten ett par gånger. Det hjälper också till att få ett bättre resultat. Det sägs att det är dåligt när man drar penseln ut och in (större risk att mascaran blir klumpig för att man släpper in luft i tuben), men det här är verkligen inte fallet för det för olivoljan är ju vätska och den kommer blandas med mascaran vilket minskar risken att torka ut den.
Och oroa dig inte om fransarna blir lite kladdiga pga olivoljan, den gör mer nytta än skada. Det är nämligen så att olivolja gör så att fransarna växer och stärker dem.

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards