karas

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Karolina - 14 augusti 2015 17:34

Jag tror jag har hittat min vaggvisa innan läggdags haha. Jag hittade ett videoklipp på webben där nån stod bakom en tjej och masserade hennes hår. Då kollade jag på den och HERREJÖSSES vad avslappnande det var! 

Det går ungefär så här. Som jag tidigare skrev är det en kvinna som masserar/flätar/borstar/leker med en tjejs hår. Samtidigt som hon gör det viskar dem, eller viskar och viskar, de pratar väldigt tyst, liksom en viskning som är väldigt mjuk. De kan prata om vad som helst, från att uppskatta sitt liv, att inte ge upp osv till små berättelser. De håller på såhär i ungefär 17-20 min. 

Alltså jag har börjat fundera på om man kan anmäla sig till nåt sånt haha. Vem vill liksom inte ha det här?

Och grejen med det är ju att man börjar somna eller börjar bli sömnig redan efter ett par minuter. Jag älskar när de borstar håret, det där ljudet är såååå.... obeskrivlig. 

På varje video står det nånstans i titeln ''ASMR'', och jag googlade på det och det är typ ett fenomen som ger nöje till en. Inte konstigt ;P Det här funkar ju utmärkt till dig som har svårt att sova. Prova också nail tapping, där en person slår lätt med naglarna mot ett objekt. Skriv bara ''nail tapping asmr'' på youtube eller nåt i den stilen så får du tusentals resultat.


      

                                                Det här är bara en av många andra videoklipp som är i samma stil som den.

 

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards