karas

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Karolina - 16 augusti 2015 12:33

Hörrni, jag är lite orolig inför skolstarten haha. Inte för att jag är rädd eller så, utan det här gäller mitt alarm.

Jag har satt väckarklockan på min mobil på 9:30 de senaste dagarna för att försöka komma tillbaks till vardagsrutinerna. Som dålig vana har jag vant mig att gå och lägga mig sent på nätterna, runt 2-3 tiden. Visst, jag kan somna innan 2, men jag brukar alltid ha med mig min iPad i sängen (jag vet, vääldigt dåligt). Men det har bara blivit en vana. Och i och med att jag går och lägger mig såpass sent vaknar jag runt 1-2 tiden vilket betyder att jag redan förlorat hälften av min dag. Och när jag tänker att när skolan var igång så åt jag frukost klockan 7 på morgonen och har redan haft 2-3 lektioner innan 12. Helt sjukt ju haha!

Anyways, jag förväntade ju mig som sagt att vakna upp tidigt både igår, förrgår och idag. Men guess what? Inget hände. Eller inget hände, larmet ringde men jag hörde inget skit. Jag sov vidare till 12. 

Och saken med det är hur jag kommer höra larmet när jag börjar skolan (vilket är om fyra dagar)?  Jag har satt den högsta volymen på ringsignalen, men fortfarande hör jag inget.

Ok, det var faktiskt en dag för nån vecka sen då jag hörde sådär svagt larmet ringa och jag stängde bara av den. Herre vad trött jag kände mig, var liksom i deep sleep mode. Ni vet den känslan när man vill sova vidare och ögonlocken känns så tunga? 

Jag får välkomma på en lösning (väldigt snabbt!!), att försova sig på första dagen är ju inte bra haha.


                                                

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Skapa flashcards