karas

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Would You Rather Beauty Tag (Skulle Du Hellre..)

Av Karolina - 31 januari 2016 02:07

                              


1. Skulle du hellre gå ut med ovårdat hår och fint smink eller vårdat hår och inget smink?

Ovårdat hår och fint smink. Logiskt sätt är det första en märker på nån annan är ansiktet. Håret kommer senare. Dessutom tycker jag att tuperat och lite vilt hår är sexigt nuförtiden ;)

2. Skulle du hellre raka dina ögonbryn eller tappa dina ögonfransar?

Asså tänker man icke-fyrkantigt finns det lösningar till båda problemen. Men jag skulle hellre raka mina ögonbryn än att fälla ögonfransar dels för att jag är hypokondriker och skulle vara asrädd om mina ögonfransar skulle falla av sig själva (då är det ju något fel i kroppen) och för att man kan lätta fylla i sina ögonbryn. 

3. Skulle du hellre bli tvingad att shoppa på MAC eller Sephora för resten av ditt liv?

Vad är det för lyxfråga? Är det typ en upper class val? Har hört att båda märkena är bra och de säljer ju samma smink. Kvalitén måste ju va samma.  Det är ju inte så att MAC säljer mascara medans Sephora inte har någon mascara men däremot har läppennor som inte MAC har.

4. Skulle du hellre ha på dig läppglans/läppenne eller ha 80's perm (80-talets kvinnliga frisyr)?

Behövde googla vad 80's perm betydde.. Det var ju det krulliga håret som stod åt alla sidor, haha. Jag skulle ha en läpprodukt istället för det. Håret ser ju bara förjävligt ut. Det finns ju några som fortfarande har det. The 80´s just won't die out säger jag bara. 

5. Skulle du hellre lämna ditt hus med tydlig omatchande foundation eller överdrivet mycket rouge?

Åh, den var svår. Tycker att detta hör till åldern. Det är ju mest fjortisar eller ''nybörjare'' inom smink som inte har matchande foundation till sin hudton. Att ha överdrivet mycket rouge hör ju till kärringarna. När man blivit gammal och grejer börjar man bli blek och då vill man fräscha upp sig med färglatt smink, exempelvis rouge. Detta är dock min teori. Men jag skulle valt omatchande foundation. Inte att jag ser mig själv som fjortis eller nybörjar, men mest för att det hör till de yngre.

6. Skulle du hellre ha på dig MC Hammer byxor eller cykelshorts på en offentlig plats?

Cykelshorts lätt ;) 

7. Skulle du hellre ha ett orangt pigment i ditt brun-utan-sol eller konstiga solränder (tan lines) som inte kan bli täckta?

Solränder som inte kan bli täckta för smink fixar allt vettu ;) Orange brun-utan-sol är bland det fulaste man kan tänka sig.

8. Skulle du hellre ha en dålig klippning eller ettt ful hårfärg?

Fult hårfärg. Färga håret och allt blir snyggt.

9. Skulle du hellre använda YouTube eller Twitter?

YouTube. Allt finns där, min käre. Twitter kan gå och lägga sig.

10. Skulle du hellre ge upp på att använda sminkborstar eller mascara?

Mascara. Sminkborstar illustrerar fina konturer. Lösögonfransar kan man ha istället för mascara ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards