karas

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Är det nu man börjar känna pressen?

Av Karolina - 5 mars 2016 00:39

Det är väldigt sent för att skriva ett inlägg vid den här tiden, men jag kände att detta ämne måste tas upp så tidigt som möjligt och så ofta som möjligt av flera andra. 

Är man i min ålder antar jag att ni vet vad jag menar. Jag tror att alla har gått igenom det eller blivit påverkade av det på nåt sätt. Alkohol, smygrökningar, fester, you name it. Det handlar helt enkelt om saker som är ''förbjudna'' att göra i denna ålder. Läser/följer man tonåringars bloggar/sociala medier är det sällan man inte stöter på meningar om exempelvis alkohol och hur kul man hade när man gjorde sina häxblandningar eller provrökte. Jag vet inte hur jag ska formulera mig på ett sätt som inte har blivit sagt. Inte för att jag försöker påverka nåns syn om detta ämne, men personligen tycker jag att detta är det sämsta valet i ens liv. Att börja förgifta sig i tidig ålder. Häxblandingarna man gör, de innehåller ju olika typer av alkohol vilket inte gynnar ens kropp på nått vis, hur mycket man än vrider och vänder på det är det inte bra. Blandar man ihop alkohol och alkohol får man väl vänta sig med att man blir förgiftad och att man vaknar i sjukhusens sängar. 


Jag förstår mig inte på den här ungdomstrenden som alltid har existerat. Jag förstår inte varför majoriteten hakar sig på det här. Jag förstår inte heller varför vuxna gör det här, även fast det finns såna situationer då man bara ifrågasätter sig varför man lever. Personligen tycker jag att det här är skitäckligt. Även fast jag inte smakat på alkohol överhuvudtaget. Dricker man inte alkohol anses man vara osocial och tråkig, detta är givetvis inte sant. Det är som att påstå att alla som dricker alkohol är alkisar. Visst kan man konstatera att det inte är korrekt? Att säga att ''man kan ha kul utan alkohol'' duger inte för att förklara varför man inte dricker. Då tycker andra att det bara är en bortförklaring och att man är skitkonstig. Men snälla, du som inte dricker alkohol - du gör rätt och du är bäst. Känn inte pressen att dricka alkohol, för du duger ändå och kan vara så jävla rolig (än alla andra fulla) även fast du är nykter. För visst känns det bra att vara nykter efter att man festat och man är medveten om vad som försiggår sig på hemvägen? Visst är det kul att komma ihåg vad du egentligen gjorde på festen? Och återigen, du som dricker alkohol, jag försöker inte ändra din syn på detta, men ha bara konsekvenserna i åtanke när du dricker. När jag blir 18 och får lov att klubba tänker jag beställa kranvatten vid baren, serverad i en lyxig champagneglas och bara njuta av att se på de såkallade ''alkisarna'' som inte kan ha kul utan alkohol. Jag är redo för vuxenlivet. 



                  Alkoholfria dryck ska det vara på min blogg ja ;)

 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

5 mars 2016 04:23

Nej jag dricker inte Alkohol å aldrig gjort !!!!

Kanske smuttat å upptäckt hur föbaskat äckligt det var så man ryser i kroppen å inget behov av att bli Full.

Vatten för mig bara från kranen alltid i alla år jag levt 31 År.

// Med vänlig hälsning Isabelle //

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Karolina

5 mars 2016 14:27

Känner samma sak här :)

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

5 mars 2016 04:26

Jag dricker inte Alkohol å kommer Aldrig göra det för jag känner inget behov å vill inte bli Full !!!!!

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

 
Nicole S

Nicole S

5 mars 2016 23:18

Så bra skrivet, jag står på din sida. Det bästa man kan göra är att umgås mycket med de som inte dricker så kan man ha kul tillsammans och komma ihåg saker tillsammans :)

http://shine.bloggplatsen.se

Karolina

6 mars 2016 01:18

Håller med dig :)

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

6 mars 2016 05:59

Bra :) hihi

Brukar du typ Missbruka Coca Cola då lr Kaffe i stället kanske lr ??!!

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Karolina

6 mars 2016 13:07

Jag satsar på att inte dricka nåt med socker i, längesen jag drack cola faktiskt. Gillar dock att dricka varm choklad eller rent vatten. Om man bara visste hur mycket vatten jag drack hahah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards