karas

Alla inlägg den 19 mars 2016

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minuter. Nu tog det jävligt lång tid. Det fanns inget tåg som åkte till den stationen jag skulle kliva av på (nästsista slutstationen). Så jag fick ta det tåget som kom. Ja,det var bara att stiga på och kliva av efter ett ögonblick då det redan var slutstation (dock inte sista stationen på sträckan). Fine, då går jag av och tar tåget som går ännu längre mot sträckan. Gjort och sagt kom jag till nästa station och där fick man fan i mig vänta på ett annat tåg tills det tredje kungabarnet skulle födas. Fick vänta där ungefär en halvtimme innan tågjäveln kom. Allt pga ett vagnfel. Asså vagnfel? Hur går det till? Är vagnfel att sätta fel vagnar vid rätt tåg eller ordning? Hur kan detta ske? Är man anställd på SL får man fan i mig se till så att allt är rätt med tanke på att du arbetar i en huvudstad. Men vad händer med kommunaltrafiken i de mindre städerna? Typ som Strängnäs? Är det verkligen uteslutet pga ett vagnfel? Att detta händer i Stockholm och påverkar en hel dag är ju sinnsesjukt. Snälla varför betalar vi 700 kr för fritidskort och typ 1500 för ett vanligt ''vuxenkort''? Det känns inte som att det är värt det när ingenting händer. Borde man inte ha någon crisis plan vid sånna tillfällen? 


Och till er som småspringer på rulltrappan på vänster sida där man är tvungen att vrida på sig och sin väska för att just du ska gå förbi och sen att du ska stanna på vänster sida - du kan också gå och lägga dig. Så är du också så jävla trög när du ska kliva på rampen efter rulltrappan tagit slut, du väntar till sista stunden tills personen bakom dig stannar upp och skapar en dominoeffekt. Du skulle ju inte stanna!! Du bestämde dig för att stå på vänster sida och det är på den sidan man går. MAN STANNAR INTE. STÄLL DIG PÅ HÖGRA SIDAN, TACK PÅ FÖRHAND IDIOT.

 

                                                                   

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards