karas

Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt samtal gåendes in i vagnen och sedan satte sig ganska nära mig. Han avslutade sitt samtal och bytte sedan plats och satte sig framför mig, men med två stolars mellanrum, alltså den andra stolsektionen framför mig. Hela tiden satt jag med mobilen bara för att det är en gammal dålig vana, när jag plötsligt hörde någon säga ''ursäkta'' ett par gånger lite tyst tills jag märkte det. Jag kollade upp och det var han som satt framför mig som sa det. Jag trodde att han undrade om stationerna, men han tog en liten paus och sa sedan, ''fina'' och börjar svepa i runda rörelser med sin hand runt sitt bröst. Det var liksom en illustration av det han gav mig en komplimang på. Jag fårstod inte honom så väl då man märkte hans grova brytning och formulering, först trodde jag att han sa att jag hade en fin klänning och jag sa tack. Men sen förstod jag vad han egentligen menade. Sen forstatte han le fult åt mig och ba ''kom sätt dig här'' och jag svarade met ett trevligt nej. ''Eller ska jag sätta mig där?''


Man ba WTF, for real?  Varför i hela världen ska du sätta dig här när du trakasserade mig sexuellt? Efter mitt nej visade jag gott och väl att jag inte ville forsätta konversationen och började hålla på med min mobil igen. Okej, det var lättande att han förstod att nej är nej och att han sa ok därefter, men hela situationen blev bara så jävla obehaglig. Han såg ut som en nybliven 30-åring. Asså det här känns så äckligt, och jag blir bara förbannad att man ska behöva utsätttas för nåt sånt. Det känns som att man säger det hela tiden och denna mening har tappat sin betydelse. Vad får en rätten att ha mage att säga det här? Grejen är att vi kan inte göra nåt åt det, utan det är dem som ska rätta till sig och veta hur man ska bete sig hyggligt. Jag vill inte att detta ska hända nån, oavsett vart man befinner sig. 


 

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards