karas

Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Trakasserad på tunnelbanan

Av Karolina - 16 juni 2016 14:28

För bara några veckor sen satt jag på tåget där jag väntade att den skulle åka. Utanför på perrongen stod en man som pratade i telefon, märkte av honom en del då det var bara jag, den där mannen och en till person vid och i vagnen. Han fortsatte sitt samtal gåendes in i vagnen och sedan satte sig ganska nära mig. Han avslutade sitt samtal och bytte sedan plats och satte sig framför mig, men med två stolars mellanrum, alltså den andra stolsektionen framför mig. Hela tiden satt jag med mobilen bara för att det är en gammal dålig vana, när jag plötsligt hörde någon säga ''ursäkta'' ett par gånger lite tyst tills jag märkte det. Jag kollade upp och det var han som satt framför mig som sa det. Jag trodde att han undrade om stationerna, men han tog en liten paus och sa sedan, ''fina'' och börjar svepa i runda rörelser med sin hand runt sitt bröst. Det var liksom en illustration av det han gav mig en komplimang på. Jag fårstod inte honom så väl då man märkte hans grova brytning och formulering, först trodde jag att han sa att jag hade en fin klänning och jag sa tack. Men sen förstod jag vad han egentligen menade. Sen forstatte han le fult åt mig och ba ''kom sätt dig här'' och jag svarade met ett trevligt nej. ''Eller ska jag sätta mig där?''


Man ba WTF, for real?  Varför i hela världen ska du sätta dig här när du trakasserade mig sexuellt? Efter mitt nej visade jag gott och väl att jag inte ville forsätta konversationen och började hålla på med min mobil igen. Okej, det var lättande att han förstod att nej är nej och att han sa ok därefter, men hela situationen blev bara så jävla obehaglig. Han såg ut som en nybliven 30-åring. Asså det här känns så äckligt, och jag blir bara förbannad att man ska behöva utsätttas för nåt sånt. Det känns som att man säger det hela tiden och denna mening har tappat sin betydelse. Vad får en rätten att ha mage att säga det här? Grejen är att vi kan inte göra nåt åt det, utan det är dem som ska rätta till sig och veta hur man ska bete sig hyggligt. Jag vill inte att detta ska hända nån, oavsett vart man befinner sig. 


 

 
 
Annorlunda

Annorlunda

16 juni 2016 15:34

HAR SJÄLV BLIVET UTSATT FÖR EN STALKER! Vill börja detta inlägg med att säga att denna information har jag fått från en annan bloggare. Allt stämmer, så då har vi det avklarat. I tidigare inlägg skrev jag om en copycat som stulit mitt inlägg osv. Men i själva verket är detta inte "bara" en copycat utan det är en riktig stalker. Och hur vet jag nu detta? Jo, det ska jag tala om för er. Denna människa har tydligen varit med i tv programmet Stalkers som gick på tv3. Hur sjukt är inte detta? Jag är livrädd. För inte fan vågar man hamna i någon som helst knipa med en människa som uppenbarligen inte är helt stabil. Fått information om att man inte ska göra personen upprörd på något sätt. För då får man ett rent helvete. Och vem vill ha det? Det är inte värt att behöva sätta sitt liv till bara för att få fler läsare till sin blogg. Tycker inte jag i alla fall. Och tycker man det, då är man sjuk i huvudet. Jag har sett alla avsnitt av Stalkers och har inte tänkt på att det kanske är någon man vet vem det är eller om det är någon i ens närhet. Inte förrän jag fick nys om en annan bloggare här på Nouw som talat om vissa saker för mig. Tittade på just det avsnittet igen och hörde mig för med denna bloggare. Och fy fan säger jag bara! Detta är läskigt. Detta ska inte hända en själv. Jag har blivit utsatt för en stalker. Hoppas att detta snart får ett slut. Att Nouw stänger ner hennes blogg om så många som möjligt anmäler hennes konto till dom. Detta måste få ett stopp. Detta ska inte få förekomma. Om ni vill titta på avsnittet, så länker jag det här nedan. Så kan ni se vad en riktig stalker innebär och går för. Det är ingenting att leka med.

http://annorlundamamma.nouw

Karolina

16 juni 2016 15:41

Tycker att det är lättsamt att personen som kopierade dina inlägg är avslöjad. Men vad har det med mitt inlägg att göra?

 
Sandra

Sandra

16 juni 2016 20:20

Vad otäckt! 😓 kram!

http://Bakelse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisabet

16 juni 2016 22:52

Hej! Förlåt men denna kommentar handlar inte om ditt inlägg.

Jag vill informera om att bloggen vars ägare kommenterat här ovan, ”annorlundamamma” är en ”falsk blogg”. Bloggaren kallas Mia och brukar benämnas Stalkers-Mia. 95% av materialet är skrivet av andra bloggare och ”annorlundamamma” publicerar det som sitt eget. Det här har hon gjort på blogg efter blogg som jag och en grupp individer fått nedlagda på grund av hennes stölder. Vill ni veta var hennes inlägg kommer ifrån, googla på en mening i texten så hittar ni originalet. Om ni vill hjälpa till, anmäl hennes stölder till info@nouw.com

Hon är inte heller en trevlig individ och när personer protesterar mot hennes beteende reagerar hon våldsamt och man får räkna med att bli överöst med hotfulla meddelanden. Hon har bland annat låtsats vara jag med namn mejl och bloggadress på bloggars kommentarsfält där hon skrivit otrevliga saker i mitt namn.

Bakom namnet Stalkers-Mia ligger mycket sanning. Hon har varit med i teveprogrammet ”Stalkers” på tv3, det kan ni se här: http://www.tv3play.se/program/stalkers/319837?autostart=true Där får man se hur hon fullkomligt förstör livet för en tidigare god vän.

Jag vill berätta det här för att det är orätt att hon ska få läsare och ännu värre beröm för inlägg hon stulit. Jag vill också varna för den här individen och hennes beteende i kontakt med andra på internet.

Karolina

16 juni 2016 23:36

Det här låter verkligen otäckt och orättvist. Så i denna kommentar påstår hon alltså att hon har fått reda på vem stalkern är som kopierade hennes inlägg när det egentligen är så att detta är hon?

Jag har för mig att det var samma ''bloggnamn'' som stal ett inlägg som jag publicerade för ett år sen. Frågan är varför hon inte hennes bloggar blir nerlagda för jag antar att det har kommit en mängd anmälningar till de olika bloggdomänerna hon använder sig av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 18 februari 2017 22:30

Så, nu har jag löst problemet hur jag ska publicera videon från iMovie. Det var bara att gå in på bloggplatsens sajt och blogga därifrån från min mammas surffplatta, så man kan infoga allt man vill från bloggverktygen. Just det, jag kom ju på att d...

Av Karolina - 18 juni 2016 18:37

Det blir tidig skolstart haha, men det var mycket efterfrågat så varför inte skriva detta inlägg nu? Jag vet att många av er går fortfarande i grundskolan, men de flesta av er är inne på högstadiet. Och många är såklart oroliga inför 9:an. Men, (ok, ...

Av Karolina - 15 juni 2016 22:15

Jag har vart lite frånvarande från bloggen som ni märkt, men jag är tillbaka nu. Om nån ens visar upp sig här längre haha. Anledningen var att jag helt enkelt inte hade tid pga skolan. Jag gick trots allt sista året i grundskolan. Det känns så overkl...

Av Karolina - 19 mars 2016 00:04

Vet ni vem kan ändra på ens dag bara inom ett par minuter? SL. Efter min dansträning vart jag bara helt utmattad och det enda jag ville var att åka hem. Jag brukar ta tvärbana och tunnelbana för att ta mig till/från dansen, vilket brukar ta 30 minute...

Av Karolina - 5 mars 2016 00:39

Det är väldigt sent för att skriva ett inlägg vid den här tiden, men jag kände att detta ämne måste tas upp så tidigt som möjligt och så ofta som möjligt av flera andra.  Är man i min ålder antar jag att ni vet vad jag menar. Jag tror att alla har ...

Presentation


Haha, skoja bara. Den här bloggen är visst fancy. Här skriver jag om det jag älskar mest. Shoppa, resa och träna. Och också lite livshändelser. KONTAKT:
info.karolinal@gmail.com
INSTAGRAM: karalaso

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vll du skriva ett inlägg på min blogg?


Ovido - Quiz & Flashcards